Buttons/pagina's

    

vrijdag 2 maart 2018

DIY papieren succulenten

Het is zover, de Doe@Ding demodagen zijn weer begonnen! Ook ik ben beide dagen weer aanwezig en je vind mij in de zaal met demonstraties. Net als vorige keer heb ik weer iets leuks gemaakt, dat ik graag nog even hier op mijn blog toelicht zodat jullie daar zelf ook thuis mee aan de slag kunnen. 


Deze keer een beschrijving van hoe je van papier een succulent (je hebt hier de craftables CR1430 Succulent - round en/of CR1431 Succulent - pointed voor nodig) in een potje kunt maken. Zelf had ik er zo veel plezier in dat er nu allerlei papieren plantjes over mijn demotafel heen staan... en het ziet er erg gezellig uit. 

Veel plezier ermee!
Lieve groetjes, Marleen
_____________________________________________________________________________________________________________

 DIY - succulent in een potje


Stap 1: 
Snijd een strook dessinpapier van 20 x 6 cm en plak daar een strookje 
dubbelzijdig tape van ca. 1 cm breed op.
Snijd nog een strook dessinpapier, deze keer van 20 x 2 cm. 



Stap 2: 
Plak de grote strook papier rond vast en doe 3D tape op de achterkant
van de lange smalle strook.



Stap 3:
Plak de lange strook bovenin.



Stap 4:
Snijd een strookje wit van 10 x 1 cm, ril en vouw op 2 en 8 cm en doe er
dubbelzijdig tape op.



Stap 5: 
Plak vast in het papier potje zoals hieronder.



Stap 6: 
Stans een cirkel met een diameter van 6 cm uit dessinpapier.
Ik heb hiervoor een craftable van de set craftables CR1331 (Basic - Round) gebruikt.



Stap 7: 
Plak de cirkel vast op het strookje in het potje.



Stap 8:
Stans de onderdelen voor het plantje uit en bewerk de randen met
een bijpassende kleur inkt.



Stap 9:
Vouw de blaadjes een beetje dubbel en omhoog en bouw het plantje op
met stukjes 3D tape er stussen.



Stap 10: 
Wanneer het plantje klaar is plak je het vast op het rondje in het potje.



Stap 11:
Knoop een stukje jute touw om het potje en doe er een labeltje aan. 



Stap 12: 
Decoreer het plantje met wat 'waterdruppeltjes', dit kun je maken met 
bijvoorbeeld de transparante parel pen van Viva. 



13 opmerkingen:

  1. Succes en veel plezier vandaag en morgen!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en goede uitleg Marleen.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf Marleen...
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze vandaag in het echt bij je mogen bewonderen. Super mooi! Evenals alle andere creaties die je op tafel had staan. Challenge-blog van Marianne Design gevonden! Dank voor die tip! Veel succes en plezier morgen!
    groetjes,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het MD challenge blog hebt gevonden!
      Bedankt en lieve groetjes, Marleen

      Verwijderen
    2. Ik kon helaas niet naar de demodagen, maar ben weg van het potje! Ga hem zeker maken. De snijmalletjes heb ik al. Bedankt voor de uitleg.

      Verwijderen
  5. Sssssssssssuper gaaf,voordat ik aan de slag kan gaan moet ik nog even wachten op mijn verjaardag :)
    groetjes Maura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net echt! Ik heb ze gezien, super leuk.
    Liefs, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuk idee en dank dat je hebt uitgelegd hoe je dit potje gemaakt hebt. Ga er ook mee aan de slag! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewéldig! Helemaal niet moeilijk en het resultaat mag er wezen. Bedankt voor de uitleg 😀

    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen