Buttons/pagina's

    

dinsdag 1 februari 2022

How to... met Craft stencil Beehive by Marleen

Vanmiddag hebben jullie live mee kunnen kijken toen ik deze kaart maakte in de facebookgroep van Marianne Design! Heb je het gemist... geen probleem, het is terug te zien op het YouTube kanaal van Marianne Design. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=6H3zXgUvcPs 

Hieronder mijn werkstuk met een lijstje van de gebruikte materialen en onder de foto vinden jullie de 'How to...' De werkbeschrijving met stap-voor-stap foto's voor hoe het Craft stencil kan worden gebruikt.

Gebruikte materialen Marianne Design: 
Collectables: COL1504 (Flowers by Marleen), COL1505 (Eline's Bees)
Creatables: LR0749 (Liefs)
Craft stencil: PS8118 (Beehive by Marleen)
Metallic paper: CA3138 (Copper)
Soft glitter paper: CA3143 (Gold)
Paper set: PK9176 (De natuur in by Marleen)PK9177 (Fleurige groetjes by Marleen - lichtgele uni papier)
Pretty Papers bloc: PB7059 (Eline Autumn Whispers - A4 - oranje uni papier)
Enamel dots: PL4520 (Snowflakes)
Rhine stones: CA3154 (Bronze)

Tip: klik op de foto's om deze te vergroten.


Teken de bijenkorf om op kaartenkarton, gebruik hiervoor
de buitenste lijnen van het Craft stencil.


Teken de bijenkort 2x, 1x gewoon met de opening erin en 
1x in spiegelbeeld zonder de opening. Knip beide uit.


Neem het achterste deel van de kaart (dus die zonder opening)
en maak een rillijn op ca. 4 cm vanaf de bovenkant.
Het bovenste deel wordt nu de 'plakstrook'.


Doe hier lijm aan en plak het vast tegen het voorste deel
van de bijenkorf. Je kunt de kaart nu rechtop neerzetten.


Voor het decoreren gebruik je de binnenste lijnen van het stencil. 
Teken deze om aan de achterkant van het papier en/of dessinpapier. 
Vergeet hierbij niet om het stencil om te draaien zodat je niet in 
spiegelbeeld tekent. 


Knip alle afgetekende onderdelen uit en plak deze op de kaart.


We gaan nu de opening nog dicht maken, dit gaan we aan de binnenkant
van de kaart doen. Als eerst teken je de opening om op de achterkant van
het papier.

Knip dit heel ruim uit, zoals hierboven te zien is en gum de 
potloodlijnen weg.


Plak stukjes 3D tape langs de opening aan de binnenkant van de kaart.

Plak de opening dicht met het stukje papier dat je daar net voor hebt
uitgeknipt.


De basis van de bijenkorf is nu klaar, dus het decoreren kan beginnen!

Heel veel knutselplezier ermee!
Hartelijke groetjes, Marleen


5 opmerkingen:

  1. Lieve Marleen, eerst wens ik je heel veel BETERSCHAP!!
    En dan wil ik je BEDANKEN voor de Super Super Leuke FB Live. Heb het net gezien en heb, zoals altijd, van genoten en ideeën opgedaan.
    Heel lief van je, dat je het allemaal, ondanks je Corona, doet. Met deze HOW to….(een hele fijne ondersteuning van wat je ons net heb laten zien) ben ik ook super blij!! Nog eens DANKJEWEL en word gauw BETER!!
    Lieve groetjes, Eva.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor alle lieve woorden Eva en ontzettend leuk dat je de FB live weer mee hebt kunnen kijken!

      Verwijderen
  2. Een grandioos resultaat van je mooie live Marleen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke creatie Marleen. Ik hoop dat het intussen met jullie allemaal weer beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh leuk idee zo met dat deurtje! Ik ga er straks meteen mee aan de slag.
    En ik lees dat er ook weer een live is geweest. Die ga ik ook even terugkijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen