Buttons/pagina's

    

dinsdag 28 augustus 2018

How to... met Craft stencil - Pumpkin by Marleen (PS8016)

How to...
Hoe gebruik je de Craft stencis Pumpkin? Dat lees je hieronder...

Inmiddels hebben jullie de Craft stencils die ik voor Marianne Design heb mogen ontwerpen vast en zeker al een aantal keer voorbij zien komen. Hieronder laat ik jullie zien hoe je het stencil voor de pompoen kunt gebruiken om er een dubbele kaart mee te maken.


Gebruikte materialen Marianne Design:
Clear stamps: CS1011 (Hugs UK)
Collectables: COL1354 (Bunny), COL1368 (Hedgehog), COL1438 (Eline's outfits - sjaal)
Craftables: CR1374 (Box card - bladeren),
Creatables: LR0360 (Tiny's grass), LR0431 (Tiny's pumpkins)
Craft Stencil: PS8016 (Pumpkin by Marleen)
Pretty Papers blocs: PK9127 (Watercolor), PK9159 (Swedish winter)
Pearls: CA3132 (White)
Rhinestones: CA3136 (Silver)


Teken de buitenste lijnen van de pompoen over op kaartenkarton om de basis
 van je kaart te maken. Teken hem een keer gewoon en een keer in spiegelbeeld.
Knip beide pompoenen uit.

Neem de pompoen in spiegelbeeld (degene die aan de achterkant komt).
Snijd een klein randje van de onderkant, dit zorgt er later voor dat je kaart
altijd netjes rechtop komt te staan als je hem neer wilt zetten.

Teken met een rilpen bovenin een rillijn en vouw de bovenkant een stukje om.
Het bovenste gedeelte is nu het plakdeel.

Doe lijm aan het bovenste gedeelte en plak het vast aan de achterkant van het
voorste deel van de kaart.

Kies dessinpapier of ander papier om je kaart mee te decoreren. Let erop dat je 
het stencil goed legt en dus niet in spiegelbeeld.* Teken met je potlood langs 
de binnenste lijnen van het stencil.

*Zelf vind ik het fijn als mijn kaart net zo wordt al het stencil en teken het dus 
af op de achterkant van het dessinpapier. Ik draai dus het dessinpapier om 
en het stencil. Zo gaat het altijd goed en zijn de potloodlijnen niet meer zichtbaar.

Teken de delen af op het gewenste papier en knip deze uit.

Plak daarna alles op de voorkant van de kaart en begin met decoreren!

Mocht je geen dubbele kaart willen maken, kun je de achterkant van mijn uitleg uiteraard weglaten en hem gebruiken als enkele kaart. Of gebruik de vorm weer op een 'gewone' kaart, ook leuk!

Ongetwijfeld zijn er nog veel meer leuke manieren waarop het stencil kan worden gebruikt, dus doe vooral lekker je eigen ding ermee! Veel knutsel plezier!!

Lieve groetjes, Marleen



10 opmerkingen:

  1. wat een gave workshop moet echt je stencils gaan kopen binnenkort
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga het meteen aanschaffen haha
    super leuk groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Leuk, heel veel plezier ermee!
      Er komt a.s. donderdag een 'How to...' over de craft stencils mushrooms op mijn blog.

      Verwijderen
  4. Goede avond Marleen, jouw Pumpkin met de Bunny is Super Leuk!!
    Vandaag heb ik jouw 4 Craft stencils ontvangen. Ik heb ze alle vier gekocht, ik vind ze super gaaf en ga er mee zo snel mogelijk aan de slag. Jouw goede en duidelijke How to... van vandaag zal me zeker hierbij helpen. DANKJEWEL!!
    Groetjes van Eva van Buuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eva,
      Wat ontzettend leuk dat je alle 4 de craft stencils hebt.
      Heel veel knutselplezier ermee!
      Fijn dat je de 'How to...' handig vind, er komt voor alle craft stencils zo'n uitleg met foto's.
      Lieve groetjes, Marleen

      Verwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen