Buttons/pagina's

    

vrijdag 12 maart 2021

Met oprechte deelneming

Ze zijn zo moeilijk om te maken... condoleance kaarten. Je wilt ze niet te vol plakken, maar ook niet te leeg laten. Je wilt ze niet saai maken, maar zeker niet te bijzonder. Ze moeten rust en oprechtheid uitstralen op een stijlvolle manier. Wat ik al zei 'Zo moeilijk dus om te maken...', herkennen jullie dat? Maar als het lukt om een beetje in de buurt te komen van een goede condoleance kaart, dan gebruik ik mijn handgemaakte kaart echt veel liever dan een gekochte kaart. Want die handgemaakte kaart zegt ook dat het je interesseert, dat je meeleeft en aan diegene denkt.
Gisteravond de uitdaging aangegaan om een setje condoleance kaarten te maken. 

Lieve groetjes, Marleen

Gebruikte materialen Marianne Design: 
Creatables: LR0512 (Petra's appel bloessem), LR0513 (Dandelion), LR0693 (Anja's Circle XS)
Clear stamps: CS1041 (Condoleance)
Clear stamps banners: CS1058 (Banners by Marleen)
Knipvel: VK9583 (Eternity)
Pretty Papers blocs: PK9157 (Soft pastels), PK9158 (Forest Dream), PK9167 (French Antiques), PK9170 (Wood Stone)
Pearls: CA3132 (White)

Mocht je ze willen gebruiken ter inspiratie hieronder een korte werkbeschrijving: 
Snijd een topvouwkaart van 15 x 10,5 cm uit hagelwit. Snijd vellum van 14,5 x 10 cm en dessinpapier van 14 x 9,5 cm. Plak het dessinpapier op de witte basiskaart. Plak het vellum daar overheen, let er daarbij op dat je alleen tape in het midden doet waar later de cirkel overheen komt. Stans 'Anja's Circle' uit hagelwit. Snijd een cirkel uit (een bij de afbeelding passende kleur) met een diameter van 9 cm en snijd de afbeelding uit met een diameter van 8 cm. Plak op elkaar en op de kaart. Stans de bloem en takjes uit en plak op. Stans de banner uit een bijpassende kleur, bestempel met een tekstje van VersaMark, bewerk met embossingpoeder en verhit met de heattool. Knoop een stukje hempcord door de opening en plak op de kaart met 3D tape over de bloem en takjes. Werk de kaart af met 4 pareltjes.
Tip: De hoekjes van het vellum hebben de nijging om een beetje omhoog te krullen wanneer je het vast hebt geplakt. Zelf doe ik dan een heel klein beetje lijm langs de rand van het hoekje om het vast te plakken aan de basiskaart. Zo zie je de lijm niet en krult het ook niet meer op. 


7 opmerkingen:

  1. Begrijp wel wat je bedoelt kan heel lastig zijn. Maar je kaarten zijn heel stijlvol en rustig gebleven. Toch altijd leuker een zelfgemaakte kaart te krijgen. Je weet dan gewoon dat iemand veel liefde en aandacht eraan heeft besteed.
    Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie kaarten die zeker gewaardeerd zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marleen, ik snap wat je bedoelt daarom maak ik ze ook niet. Maar nu ik jouw kaarten zie, ga ik toch een poging wagen. Alleen de vellum vellen weet ik niet welke dat zijn. Ik zal eens gaan zoeken. Je hebt echt mooie, oprechte condeleancekaarten gemaakt. Dankjewel voor het delen. Prettig weekend, lieve groet, Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anja en leuk te lezen dat je ook een poging wilt gaan doen. Het vellum dat ik gebruik koop ik hier in de hobbywinkel. Die gaan per A4 vel, dus ik weet niet van welk merk ze zijn helaas.
      Lieve groetjes, Marleen

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige condoleance kaarten Marleen. Erg mooi gemaakt met het vellum over het dp. Een leuk idee. Het is je supergoed gelukt. Ik laat me vast door je inspireren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen