Buttons/pagina's

    

dinsdag 10 mei 2022

How to... met Craft stencil Smoothie cup by Marleen

Vanmiddag hebben jullie weer live met mij mee kunnen kijken toen ik aan de slag ging in de Facebookgroep van Marianne Design! Ik heb toen de kaart hieronder gemaakt. Heb je het gemist... geen probleem, het is terug te zien op het YouTube kanaal van Marianne Design.
Zie: https://youtu.be/fUEqHNnsPXA

Hieronder mijn werkstuk met een lijstje van de gebruikte materialen en daar weer onder vinden jullie de 'How to...'. De werkbeschrijving met stap-voor-stap foto's voor hoe het Craft stencil kan worden gebruikt. Zo te zien is mijn volgorde van de uitleg een beetje anders, maar het komt op hetzelfde neer. 

Materialen Marianne Design: 
Collectables: COL1444 (Rosettes & labels - cirkeltjes), COL1481 (Cupcake by Marleen), COL1509 (Bagtopper bow by Marleen - krullen/strik)
Craft stencil: PS8121 (Smoothie cup by Marleen)
Clear stamps: CS1087 (Lieve teksten)
Decoration paper: CA3126 (Gold)
Paper sets: PB7063 (Hoera een jongetje), PB7064 (Hoera een meisje)
Pearls: CA3132 (White)
Rhine stones: CA3156 (Light pink), CA3163 (Ice Blue), CA3164 (Lilac)
Tools: LR0014 (Double sided craft tape), LR0020 (Flower shaping set)

Florence cardstock: 
002 - Raffia
017 - Rose
019 - Pink
035 - Hydrangea
043 - Air
046 - Glacier
047 - Water

Overige: 
Wit fluweelkarton voor de basiskaart en Kraft grey

Tip: klik op de foto's om deze te vergroten.


Teken de smoothie beker om op kaartenkarton, gebruik hiervoor
de buitenste lijnen van het Craft stencil. Teken de smoothie beker 2x, 
1x gewoon met de opening erin en 1x in spiegelbeeld zonder de opening.
Knip beide uit.

Voor het decoreren gebruik je de binnenste lijnen van het stencil. 
Teken deze om aan de achterkant van het papier en/of dessinpapier. 
Vergeet hierbij niet om het stencil om te draaien zodat je niet in 
spiegelbeeld tekent. 

Plak de kleur voor de beker op het voorste deel van de 
witte basiskaart.

Neem het achterste deel van de kaart en maak een 
rillijn op ca. 3,5 cm vanaf de bovenkant.
Het bovenste deel wordt nu de 'plakstrook'.

Doe hier lijm aan en plak het vast tegen het voorste deel
van de smoothie beker. Je kunt de kaart nu rechtop neerzetten.

(Hihi, voor de oplettende lezers... hier zitten de rietjes al op de
voorkant geplakt! Zoals ik al schreef heb ik de foto's niet helemaal 
op de goede  volgorde gemaakt tijdens het knutselen.) 

Wiebelt de beker wanneer je hem rechtop zet?
Dan kun je een recht stukje van de onderkant van het achterste
deel van de kaart snijden. Zo is hij stabieler.

De inhoud van de smoothie beker heb ik uit 3 verschillende
kleuren gemaakt. Als eerst heb ik de inhoud afgetekend op roze
papier. Gebruik voor het omtekenen van de inhoud steeds de
buitenste lijn van de binnenste... kijk even goed op de foto en
klik op de foto om eventueel te vergrootten.

Teken nu het middelste deel van de inhoud om op paars papier.

Teken tot slot het onderste deel van de inhoud om op blauw papier.
Knip de delen uit en scheur bij het blauwe en het paarse papier de 
bovenkant eraf.

Plak de 3 delen op de kaart.

Teken nu het rietje 2x om op dessinpapier en teken het setje
popcorn 2x om op uni papier (heel licht geel/creme) en knip
alles uit.

Plak de rietjes op en bewerk de randen van de popcorn met
een beetje bruine inkt (Distress ink - Walnut stain).

Plak de popcorn op in de deksel van de smoothie beker.
De basis is nu klaar, dus het decoreren kan beginnen!

Heel veel knutselplezier ermee!
Hartelijke groetjes, Marleen

1 opmerking:

  1. Was helaas te laat om dit filmpje live te zien maar net teruggekeken. Dank je wel weer voor de uitleg. Resultaat is geweldig. Heb gelukkig deze mal ook al dus ga er snel iets mee maken. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen