Buttons/pagina's

    

vrijdag 24 maart 2023

How to... met Craft stencil Insect hotel by Marleen

In de nieuwe april collectie vinden jullie weer een Craft stencil van mijn hand. Deze keer heb ik een insectenhotel mogen maken, hoe leuk is dat! Zeker nu Eline Pellinkhof ook nieuwe insectjes heeft ontworpen. Het insectenhotel kun je dus vol stoppen met bijtjes, lieveheersbeestjes, slakjes, bloemetjes en blaadjes.

Hieronder eerst mijn werkstuk met een lijstje van de gebruikte materialen en onder de foto vinden jullie de 'How to...' De werkbeschrijving met stap-voor-stap foto's voor hoe het Craft stencil kan worden gebruikt.

Materialen Marianne Design: 
Collectables: COL1504 (Flowers by Marleen - blaadjes), COL1525 (Eline's Ladybugs), COL1526 (Eline's Snail family)
Craftables: CR1605 (Text labels)
Creatables: LR0738 (Branch)
Craft stencil: PS8141 (Insect hotel by Marleen)
Clear stamps: CS1128 (Lentegroetjes)
Paper: CA3186 (Vellum paper)
Pretty Papers blocs: PB7066 (Eline's Whitewash), PK9183 (Sweet flowers)
Rhine stones: CA3136 (Silver), CA3158 (Mint), CA3159 (Red)

Florence cardstock: 
030 - Poppy
093 - Hazelnut
095 - Anthracite
096 - Black
099 - Kraft light

Wit fluweelkarton voor de basiskaart en kraft lichtbruin (beide Craft Emotions)

Tip: klik op de foto's om deze te vergroten.

Teken het insectenhotel om op kaartenkarton, gebruik hiervoor
de buitenste lijnen van het Craft stencil.

Teken het insectenhotel 2x, 1x gewoon en
1x in spiegelbeeld. Knip beide uit.

Neem het achterste deel van de kaart en maak een rillijn op ca. 8 cm
vanaf de bovenkant. Het bovenste deel wordt nu de 'plakstrook'.

Doe hier lijm aan en plak het vast tegen het voorste deel van het insectenhotel.
Je kunt de kaart nu rechtop neerzetten.

Voor het decoreren gebruik je de binnenste lijnen van het stencil.
Teken deze om aan de achterkant van het papier en/of dessinpapier.
Vergeet hierbij niet om het stencil om te draaien zodat je niet in
spiegelbeeld tekent. 

Voor het openen van de binnenste kamertjes van het insectenhotel
heb ik een liniaal en mes gebruikt.

Knip alle afgetekende onderdelen uit en plak deze op de kaart.

Voor het decoreren van de kamertjes heb ik eerst alle kamertjes op donkerbruin
papier getekend, gebruik hiervoor de binnenste lijnen bij de kamertjes.

Knip alle afgetekende onderdelen uit en plak deze op de kaart.

Teken de delen die voor de opening van de kamertjes komen te zitten af en
knip uit. Sommige onderdelen zijn klein of met cirkeltjes. Die zijn heel moeilijk
netjes uit te knippen hiervoor kun je een mesje en twee gaatjes tangen gebruiken.

Snijd de langwerpige opening bijvoorbeeld uit met het mesje en gebruik een
gaatjestang van 6 mm voor de grotere gaatjes en een van 3 mm voor de kleine gaatjes.

Decoreer de kamertjes met de deurtjes met gaatjes en gleufjes en vul
de andere met takjes en stokjes.

De basis van het insectenhotel is nu klaar, dus kun je het gaan vullen met gasten!

Heel veel knutselplezier ermee!
Hartelijke groetjes, Marleen

8 opmerkingen:

  1. Prachtige creatie Marleen.
    Laat nu de insecten maar komen.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh so cute! A new stencil, and this one is adorable! So many options with those little spaces to fill.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel idee voor natuurliefhebbers en wat een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie creatie met dit stencil. Leuk met alle diertjes erop.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtiggg, je geeft ons zin om er ook aan te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van meneer Pedro hadden gekregen en ik besloot om onder hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen. Slechts 5 dagen later bevestigde ik mijn lening op mijn bankrekening, een totaalbedrag van $ 850.000,00 waar ik om vroeg. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte leningverstrekker nodig heeft om via hun e-mail een aanvraag in te dienen: pedroloanss@gmail.com. Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer zo een leuk stencil! Ben bezig met het maken, bedankt voor je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen