Buttons/pagina's

    

zaterdag 26 mei 2018

DIY - Dubbele schuifkaart

Vandaag is het zover, de 5e keer dat het Marianne Design Event plaatsvindt bij Doe@Ding!! Een dag waar ik weer naar uit heb gekeken en weer heel veel leuks voor heb gemaakt de afgelopen weken om te laten zien. Voor vandaag mocht ik met de nieuwe Collectables 'Eline's Kitten' van Eline Pellinkhof aan de slag! Helemaal mijn ding natuurlijk :D

Een van de kaarten die ik vandaag bij me heb is deze dubbel schuifkaart.


Omdat alle maten en uitleg wat lastig te onthouden zijn als je bij mijn tafel komt kijken in de winkel heb ik alles weer in een DIY (Do It Yourself) met stap-voor-stap foto's gezet.

Heel veel knutsel plezier ermee!!
Lieve groetjes, Marleen

_____________________________________________________________________________________________________________


DIY - Dubbele schuifkaart

Stap 1:
Snijd uit roze een strook van 21,8 x 13 cm. 
Ril en vouw deze op 6,8 cm, 13,8 cm en 20,8 cm. 
Knip uit het linker deel een cm uit de boven en onderkant, 
laat de zijkanten heel zoals op het voorbeeld.
Stans uit het middelste deel een stukje van een cirkel en
maak van het rechterdeel een plakstrook.

(Klik op het patroon om te vergroten)


Stap 2: 
Knip uit plastic een strook van 25 x 4,5 cm, 
ik heb daarvoor een doorzichtig A4 kaarten zakje gebruikt.
Maar misschien zijn er ook andere materialen die zich hier prima voor lenen.
Wikkel dit om het linkerdeel en plak vast.



Stap 3:
Stans 2x de ATC kaartjes (PL6501) uit hagelwit en de kleinere maat uit dessinpapier.
Mocht je de ATC mal niet hebben kun je ook de maten 
van een ATC kaartje aanhouden ( 64 x 89 mm).
Bestempel beide kaartjes met een passende tekst.



Stap 4:
Let erop dat de plaknaad aan de bovenkant zit en dan midden onderin,
zoals op het voorbeeld hieronder.



Stap 5:
Doe tape aan de achterkant onderin van het eerste kaartje,
dit is het kaartje dat je er later aan de bovenkant uit schuift.
Plak het kaartje bovenin op het plastic vast.



Stap 6:
Vouw het rechterdeel naar binnen.



Stap 7:
Doe tape aan de voorkant bovenin van het tweede kaartje,
dit is het kaartje dat er later aan de onderkant uit schuift.
Plak het kaartje onderin op het plastic vast.



Stap 8:
Vouw het rechterdeel weer open en schuif de kaartjes voorzichtig
naar hun plaats. Nu zie je al dat het werkt!



Stap 9:
Vouw het midden over het rechterdeel en doe tape op de plakstrook.



Stap 10: 
Vouw het laatste deel er ook omheen zoals op het voorbeeld hieronder.
Haal de tape van de plakstrook en schuif de plakstrook tussen de 'basis' kaart
en de plastic strook. Plak hem niet op het kaartje vast of op het plastic... dan
kun je de kaartjes er niet meer uit schuiven.



Stap 11:
Wanneer je de plakstrook vast hebt gedrukt, draai je het kaartje naar de voorkant. 



Stap 12:
Probeer nogmaals uit of de kaartjes er aan de boven- en onderkant goed uitschuiven.



Stap 13:
Schuif het kaartje er aan de bovenkant een stukje uit en maak met
een gaatjes tang een gaatje bovenin. Rijg hier een lintje en kantje doorheen
en knoop het vast met een strikje.


Het kaartje is nu klaar en kun je naar wens decoreren!

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dubbel schuifkaart! Lief dat je het patroon deelt. Veel succes op de Doe@Ding Event!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf weer, dank je wel Marleen en heel veel plezier en succes vandaag...hoop dat het ondanks de hitte toch gezellig druk zal zijn!!
    Heb je al gezien dat ik je andere schuifkaart op mijn blog heb staan, ook daarvoor heel veel dank!

    xx Irene

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij heb me daar toch een leuke “job” Marleen. Mag je heerlijk aan de freubel met de nieuwste mallen! Wat een lieffie is dit kleine poesje. Leuk patroontje weer en dank je wel voor de uitleg.
    Ik wens jou een hele gezellige dag toe in Spijkenisse !!

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dotje Marleen. Ze zijn leuk die schuifkaarten. Ik had vorig jaar al een filmpje opgeslagen en staat op mijn lijstje things to do. Nu ik jouw kaart zie moet ik mij er ook maar eens aan wagen. Wederom weer een duidelijke uitleg erbij dankjewel.
    Lieve groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onwijs gaaf Marleen...
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie duidelijke foto's. Dank je wel. Je creatie is zo schattig. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk, ga hem maken als het ietsje koeler is :)
    groetjes Maura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige dubbele schuifkaart. Dank je voor de goede uitleg.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke schuifkaart , dank je wel dat je hem met ons wil delen ga hem ook eens proberen
    groetjes ellem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, dank voor de beschrijving en uitleg. Had 'm gisteren al in het echt gezien, maar nu kan ik 'm ook maken! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk deze schuifkaart en alle andere gave creaties die je gisteren liet zien. Eline's kitten is nu al één van mijn favorieten en dat terwijl ik eigenlijk een hondenmens ben.
    Toen ik ooit...lang geleden... begon met kaartenmaken, was dit één van de eerste modelletjes. Ik had er zo op zitten zweten om em op tijd klaar te krijgen voor een jarige collega, dat ik em opgestuurd had zonder afzender erop te zetten. Zij wist toen nog niet dat ik ook met 'het virus' besmet was geraakt, dus had in eerste instantie al een aantal andere mensen bedankt, haha.
    Dankjewel voor je duidelijke beschrijving, daardoor heb ik vanmorgen ook een exemplaar kunnen maken (het jij stiekem al gezien) en die komt a.s. woensdag op mijn blog.
    grt Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is super! Bedankt voor de uitleg, ik ga er zeker één maken!

    Groetjes,
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kaart is schitterend, dit patroon hoop ik echt eens te gebruiken, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen