Buttons/pagina's

    

zondag 16 augustus 2020

How to use... Craftables Frogs by Marleen

Super blij ben ik met het uitkomen van de Craftables 'Frogs by Marleen' welke ik mocht ontwerpen voor de augustus collectie van Marianne Design. Online heb ik al geweldig mooie werkstukken gezien met mijn kikkertjes!

Maar... ik merk ook dat er behoefte is naar wat extra uitleg bij deze Craftables. Want met de kikkertjes kun je namelijk een aantal verschillende maken. Kijk maar eens!

Benieuwd hoe ik deze in elkaar heb gezet? 
In de foto's hieronder kun je zien welke mallen ik heb gebruikt, in welke kleuren in ze uit heb gesneden en welk kikkertje er dan mee kunt maken.

De mallen en de kleuren (zoals ik deze leuk vind).
De onderdelen van het lijfje heb ik in groen gedaan, die van het buikje in lichter groen, de oogjes uit in zwart en het mondje uit licht roze. Deze kleuren heb ik bij alle kikkertjes hieronder aangehouden.

Het opspringende kikkertje.

Het naar beneden springende kikkertje.

Het zittende kikkertje.

Het zittende kikkertje dat zwaait.

Hierbij heb ik het setje armpjes 2x uitgesneden. Natuurlijk kun je het ook een keer doen en het armpje dan omdraaien. Maar het papier ziet er aan de achterkant vaak toch anders uit en persoonlijk vind ik dat dan minder mooi.

Het kikkertje dat ergens achter vandaan komt of uit het water komt.

Alle kikkertjes heb ik met (alles-)lijm in elkaar geplakt.
Het hoofdje heb ik steeds met 3D tape op het lijfje geplakt.

Om de kikkertjes wat meer levend te laten lijken heb ik een witte stip in de oogjes gemaakt.
Dit doe ik met een witte gelpen (Sakura Gelly roll 08, wit XPGB #50)

Heel veel knutselplezier met de kikkertjes!
Lieve groetjes, Marleen

PS: heb je nog een vraag over de Craftables 'Frogs by Marleen'? Plaats deze dan gerust in een reactie hieronder, ik probeer deze uiteraard te beantwoorden. 


10 opmerkingen:

  1. Super leuk !!! Bedankt voor je uitleg. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de uitleg van jouw voorbeeldkikkers Marleen!
    Daar ben ik heel erg blij mee. Ik ga het het uitprinten altijd makkelijk bij de hand te hebben. Zit vaak ook te puzzelen met alle diertjes van mallen en kom er vaak niet uit
    Grt van Judith en een fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de uitleg van deze vrolijke kikkers.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf Marleen, ligt hier nog nieuw in de verpakking, veel te heet geweest voor hobby.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super leuk bedankt tip kikkertjes

    groetjes van linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel handig deze goede uitleg... het is best altijd even een dingetje. Ben onlangs met ce parkieten aan de slag geweest... samen met mijn moeder en die vond het eerst best lastig masr het is ons gelukt. Dus dit is een heel fijn bericht van de goede uitleg. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk die kikkertjes Marleen en bedankt voor de super duidelijke uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank je Marleen, voor deze zeer duidelijke uitleg over deze leuke kikkerstansen
    groetjrs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de uitleg,ga gelijk aan de slag ermee

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen