Buttons/pagina's

    

dinsdag 7 september 2021

How to... Craft stencil Stocking by Marleen

Vanmiddag hebben jullie live mee kunnen kijken toen ik deze kaart maakte in de facebookgroep van Marianne Design! Heb je het gemist... geen probleem, het is terug te zien op het YouTube kanaal van Marianne Design. 

Hieronder nog even mijn werkstuk met een lijstje van de gebruikte materialen en onder de foto vinden jullie de 'How to...' De werkbeschrijving met stap-voor-stap foto's voor hoe het Craft stencil kan worden gebruikt.

Gebruikte materialen Marianne Design: 
Collectables: COL1459 (Eline's Christmas tree)
Craftables: CR1335 (Punch die - Snowflakes), CR1478 (Poinsettia by Marleen)CR1561 (Fijne Feestdagen Cirkel by Marleen)CR1564 (Gingerbread dolls by Marleen)CR1565 (Candy by Marleen)
Creatables: LR0634 (Christmas green)
Clear stamps banners: CS1058 (Banners by Marleen)
Craft stencil: PS8103 (Stocking by Marleen)
Glitter paper: CA3104 (Snowpaper)
Pretty Papers blocs: PK9168 (I love Holland - A4), PK9172 (Frozen Winter), PK9175 (Rainbow)
Enamel dots: PL4514 (Dew drops)
Pearls: CA3132 (White)
Rhine stones: CA3136 (Silver)

Tip: klik op de foto's om deze te vergroten.

Teken de kerstsok om op kaartenkarton, gebruik hiervoor
de buitenste lijnen van het Craft stencil. Vergeet niet de opening in 
het lusje ook af te tekenen.

Knip de kerstsok uit, gebruik voor de opening van het lusje 
eventueel een mesje om het eruit te snijden.

Voor het decoreren gebruik je de binnenste lijnen van het stencil. 
Teken deze om aan de achterkant van het papier en/of dessinpapier. 
Vergeet hierbij niet om het stencil om te draaien zodat je niet in 
spiegelbeeld tekent. 

Knip alle afgetekende onderdelen uit en plak deze op de kaart.
De bovenste rand van de sok heeft een opening, snijd deze er netjes uit. 
Doe lijm of tape op het bovenste deel en 3D tape op het onderste deel en let
er op dat je een stuk vrij laat van tape/lijm. 
Zo kun je er een klein cadeautje in stoppen!

De basis van de kerstsok is nu klaar, dus  het decoreren kan beginnen!

Heel veel knutselplezier ermee!
Hartelijke groetjes, Marleen


6 opmerkingen:

  1. Allereerst bedankt voor jouw live uitzending vandaag Marleen.
    Wat een mooie Kerst sok heb je gemaakt tijdens de live.
    Bedankt voor de uitleg. Het kerst sok komt ook op mijn verlanglijstje te staan.
    Grt van Judith en een fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Judith, fijn te lezen en super leuk dat de kerstsok op je verlanglijstje komt te staan!

      Verwijderen
  2. Mooie kerstsok Marleen!! Helaas jouw eerste uitzending niet kunnen kijken, heb geen facebook maar het resultaat is geweldig mooi! Ik zie de kerstsok al hangen bij de kerstkaarten, hihi. Ik schrijf hem op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag over een week. Spannend zeg.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk!
    Ik heb de live uitzending gemist.
    Mijn ronde mallen met teksten heb ik nog niet, overal uitverkocht en de bestelling geannuleerd anders moest ik te lang wachten op mijn andere hobby spulletjes :(
    Moet nog even geduld hebben, is moeilijk :)
    Ik ga de uitzending even terug kijken als dat kan.
    Fijne week, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel en heel leuk dat je de kerstsok op je verlanglijstje hebt geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kerstsok Marleen.
    Helaas heb ik ook geen Facebook om terug te kijken.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen