Buttons/pagina's

    

donderdag 9 september 2021

KERST post

Afgelopen dinsdag heb ik tijdens de FB live die ik gaf, een aantal werkstukken laten zien. De komende tijd zullen die natuurlijk ook hier op mijn blog voorbijkomen. De kaart hieronder op verzoek als eerste!

Deze kaart heb ik gemaakt voor the Collection Catalog 2021 en is terug te vinden als voorbeeld (blz. 14).
Deze kaart zelf ook maken? Dat kan!
Onder de foto vind je de materialenlijst en werkbeschrijving.

Hartelijke groetjes, Marleen

Gebruikte materialen Marianne Design: 
Craftables: CR1478 (Poinsettia by Marleen), CR1486 (Christmas light Marleen), CR1488 (Presents by Marleen), CR1564 (Gingerbread dolls by Marleen)
Creatables: LR0370 (Pinetree set)
Clear stamps: CS1069 (Kerst post by Marleen)
Clear stamps banners: CS1058 (Banners by Marleen)
Craft stencil: PS8103 (Christmas stocking by Marleen)
Glitter paper: CA3104 (Snowpaper)
Metallic paper: CA3138 (Copper), CA3140 (Mint)
Pretty Papers bloc: PB7059 (Eline Autumn Whispers - A4), PK9172 (Frozen Winter)
Pearls: CA3132 (White)

Werkbeschrijving
Teken de buitenste lijnen van de kerstsok om op hagelwit en knip uit. Voor het decoreren gebruik je de binnenste lijnen van het stencil. Teken deze om aan de achterkant van het papier en/of dessinpapier. Vergeet hierbij niet om het stencil om te draaien zodat je niet in spiegelbeeld tekent. Plak de uitgeknipte delen op de kaart. Stans de kerstboom uit groen uni dessinpapier en plak op. Stans 2x de ‘Gingerbread dolls’ uit lichtbruin uni dessinpapier, en stans de andere onderdelen uit de verschillende kleuren. Plak de koekjespoppetjes in elkaar en op de kaart. Stans de kerstlichtjes, de poinsettia, de hulststjes met besjes en het pakje uit. Plak alles in elkaar en op de kaart. Stans een banner uit rood, bestempel deze met een tekstje met Versa Mark. Bewerk dit met embossingpoeder en verhit met de heat tool. Plak het bannertje op bij de bloem. Werk de poinsettia af met pareltjes in het midden.


4 opmerkingen:

  1. Wat gaaf gedaan Marleen....ik vind het een topper!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top kaartje. Meeste spulletjes heb ik dus kan een soort gelijke kaart maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt, Marleen! Zo vrolijk die gingerbread dolls poppetjes op die sok. Echt kerstig, hihi. En zo fijn die beschrijving erbij. Groetjes, Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt.
Berichtjes vind ik ontzettend leuk, dus laat er gerust een achter.
Ik lees ze allemaal met heel veel plezier!

Bedankt en lieve groetjes, Marleen